Aangekomen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alexander&Mark Baumann - WaarBenJij.nu Aangekomen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Alexander&Mark Baumann - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Alexander&Mark

30 Maart 2015 | Australië, Sydney

Beste mensen...we zijn er!
Na 2 lange vluchten gisteravond laat aangekomen op Sydney International Airport. Onze eerste (Amsterdam-Hongkong) vlucht liep helaas vanwege een stroomstoring anders dan gepland. Met 2 uur vertraging en zonder bagage vertrokken richting Hongkong. Uiteindelijk heeft de piloot flink gas gegeven en waren we slechts een uur later dan gepland op de luchthaven aldaar. Cathay Pacific..een aanrader!..Geweldige service, heerlijk eten en dankzij het reisburo ook een fantastische plek in het vliegtuig...prima!
Nadat we door onze chauffeur zijn opgepikt, uiteindelijk om 9 uur in de ochtend aangekomen in ons eerste hotel. Kamer op 19de etage met uitzicht skyline....mooi mooi! Helaas was er geen lichtshow tijdens ons verblijf, waarom...dat begrepen we niet...Ondanks dat we een nacht hebben overgeslagen duiken we meteen de stad in. Wauh...hoezo cultuurschock!
Eerste indruk....heel erg druk, bloedje heet, benauwd, ontzettend lawaaierig, SMOG met hoofdletters, ja zelfs een beetje vies. Het heeft ons dan toch ook wel een halve dag aanpassen gekost, maar uiteindelijk tot de conclusie gekomen...leuk om gezien te hebben, maar niet meteen een metropool voor ons om terug te keren. Moeten bekennen dat het voor de shoppers geweldig is. Het is dan ook algemeen bekend dat het grootste tijdsverdrijf van de chinezen winkelen is. De meest exclusieve merken hebben hier inmense stores...prachtig! Heerlijk gelunched in het Icon design hotel....bekend om wereld grootste horizontale muurbeplanting....machtig mooi!! 8603 planten...impressive.
Tijdens onze...jawel..hoponhopoff bustour ook weer heel veel gezien. Van werelds grootste wolkenkrabbers, tot sloppenwijken, het commerciele hart en wat ons erg aansprak de Man-Mo tempel. Verder is de Avenue of stars leuk om gezien te hebben ( erg toeristisch en we kenden geen enkele chinese acteur....) en hebben wij echt heerlijk gegeten op de dagelijkse Temple street night Market. Aanrader! Uiteraard ook de oversteek gemaakt per Starferry van kowloon naar central. Gaaf, ondanks de aanwezige putjeslucht..
Gistermorgen om 05.40 uiteindelijk opgehaald....baggage was inmiddels gearriveerd per cargovlucht, en werden we afgezet op de luchthaven voor onze 2de lange vlucht ( 10 uur) naar Sydney airport.
Wordt vervolgd...eerste foto's geplaatst.

• 31 Maart 2015 - 08:51

Mieke:

Wat n leuk verslag! Bedankt voor de update. Zo reizen we toch n stukje met jullie mee. Ik geniet er van. Xxxx

• 31 Maart 2015 - 09:07

Ellen:

Al via FB wat foto's gezien, maar dit is een hele leuke aanvulling. Ben zeer benieuwd naar de volgende plek en het volgende verslag. Veel plezier. Lfs

• 31 Maart 2015 - 09:15

Pep:

He hallo heren, waw het begint al goed... sjiek om dit zo met ons te delen. ( hoeven we zelf niet hihi) ben benieuwd naar alle foto's.
    untill next time

• 31 Maart 2015 - 09:59

Esther:

Dank voor het delen! Zo reizen wij ook een beetje mee. Geniet ze! X

• 31 Maart 2015 - 12:34

Roos:

He sjattekes,

Leuk om dit zo te lezen. Leuk de foto,s, het lekkere eten. Wat een ervaring lijkt me dat.
    Geniet ervan en graag tot de volgende update.

• 31 Maart 2015 - 13:36

Anouk:

Oh heerlijk om te lezen, keep it coming! Geniet ervan samen!

• 02 April 2015 - 13:34

Diana:

Mooie foto's/sfeerimpressies. Ik krijg zo wel een heel goed beeld van die heel andere plek op de aarde.

Verslag uit: Australië, Sydney

Going down under...

Hoi lieve mensen,
nou we zijn er bijna klaar voor...Een " Very Big dream come true" zeg maar rustig. Voor de mensen die het leuk vinden om ons te volgen tijdens dit grote avontuur, hebben we een speciale account aangemaakt, zodat we een beetje ( als er internet aanwezig is) te volgen zijn. Om alvast een eerste indruk te geven van hetgeen we van plan zijn cq. geboekt hebben, hierbij alvast een beknopt overzicht van onze reis, die begint op 26 maart a.s. met een vlucht vanuit Faro naar Amsterdam, waarna we op 27 mei de intercontinentale oversteek maken naar onze eerste stop over in Hong Kong.....

Programma:

26 maart: Vlucht Faro/Amsterdam ( Van der Valk Schiphol)

27 maart: Vlucht Hong Kong ( Hotel YMCA The Salisbury)

- Temple Street Market
- Avenue of the Stars
- Blue Line to Peak Tram & Man Mo Temple
- Symphony off Lights skylights

30 maart: Vlucht Hong Kong/Sydney ( Vibe Hotel sydney)

1 april: Boarding Princess Cruises

- Tauranga
- Taieri Gorge by Train
- Akaroa Harbour Nature Cruise
- Wai-o-tapu Valley & Rainbow Springs

14 april: Aankomst opnieuw Sydney ( Vibe Hotel Sydney)

- Boatlunch Sydney Harbour
- Bondi beach
- St. James Church

16 april: Vlucht Sydney/Adelaide ( Hotel Grosvenor)

17 april: 3 Day best of Kangaroo Island ( Seafront resort)

- Clifford’s Honey Farm
- Seal Bay Conservation Park
- Pelican feeding
- Emu Ridge Eucalyptus Distiller
- Feed Kangaroo Island kangaroos
- Hanson Bay Wildlife Sanctuary ( Koala's)
- Flinders Chase Visitor Centre
- Swimming with New Zealand fur seals

19 april: Overnachting Adelaide

20 april: Vlucht Adelaide/Cairns met tussenstop in Melbourne ( Bay village tropical Retreat)

21 april: Transfer per ferry naar Fitzroy Island ( 4 nachten Fitzroy Island resort)

- Turtle Rehabilitation
- Explore the Great Barrier Reef – Snorkelling, Diving and Swimming

25 april: Transfer van Cairns naar Port Douglas (4 nachten Villa San Michele)

- Daytrip Rainforest
- Sunset Cruise

29 april: Vlucht Cairns/Hong Kong ( Butterfly on Hollywood Hotel)

1 mei: Vlucht Hong Kong/Amsterdam

5 mei vliegen we terug naar ons stekkie in Portugal!

Grensverleggend en met gezonde spanning gaan we deze reis tegemoet. Lange vluchten en heel veel nieuwe indrukken. Daarom ook bewust tijdens deze aankomende reis gekozen voor een aantal rustmomenten. We voelen ons in ieder geval zeer bevoorrecht!
We houden jullie op de hoogte!

Mark en Lex